項目名 | 内容 |
![]() |
---|---|---|
教員名 | Chunmei Huang | |
教員名フリガナ | ウォン チュンムイ | |
職位 | 講師 | |
役職・委員(大学) | 教務委員会、国際交流委員会 | |
研究テーマ・分野 | Self-regulated learning and self-efficacy in L2 learning | |
専門分野(大学院) | Teaching English to Speakers of Other Languages | |
担当科目(学部) | 必修英語科目、GCPアカデミックスキール科目、GCPブリッジ科目、学祭演習 | |
略歴 | 2001年〜2004年 that's Magazines 2004年〜2009年 Population Services International/China 2009年〜2014年 株式会社カレルチャペック 2010年〜2016年 株式会社Gaba 2019年〜2020年 東京工業大学(非常勤) 2024年〜2025年 獨協大学(非常勤) 2016年〜現在 杏林大学専任者 |
|
所有する学位 | National Chengchi University, Master of Russian Language and Culture, Master of Science in Education, Concentration in TESOL | |
論文・著書等を含む 主要研究業績 |
Stoeckel, T., Tan, L.Y, Ha, H.T., Ho, N. T. P., Iishi, T., Kim, Y. A., Huang, C. & McLean, S. (2024). Estimating the Impact of Local Item Dependency in a Test of Second Language Reading Comprehension. Vocabulary Learning and Instruction, 13(2), 2126-2126, DOI: https://doi.org/10.29140/vli.v13n2.2126 Huang, C. (2023)『グローバル人材』『教養としての社会と大学』杏林大学総合政策学部編所収, 丸善雄松堂, 140〜148. Huang, C. (2022). An intermediate Japanese learner’s difficulty with comprehending authentic YouTube videos: A case study. 杏林社会科学研究, 37巻3, 4号合併号,杏林社会科学学会, 115〜140. Huang, C. (2019). Applying the PACE model to teaching the present perfect aspect. Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 36, 45-63. Huang, C. (2018). Raising awareness of English rhythm and intonation through reading aloud. Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 119, 8-14. |
|
所属学会 | Japan Association for Language Teaching (JALT), The Japan Association of College English Teachers (JACET), 日本CLIL教育学会 (J-CLIL) | |
メールアドレス | chunmei[at]ks.kyorin-u.ac.jp | |
ひとことメッセージ | University is the time for you to discover who you are and explore what you can do. So take advantage of this time, be curious, and don't give up! |