受験生サイト サークル紹介 学生支援ポータル 学納金サイト  [在学生・保護者専用]

Faculty of Social Sciences教員紹介

項目名 内容
教員名 Chunmei Huang
教員名フリガナ ウォン チュンムイ
職位 講師
役職・委員(大学) 教務委員会、国際交流委員会
研究テーマ・分野 Self-regulated learning and self-efficacy in L2 learning
専門分野(大学院) Teaching English to Speakers of Other Languages
担当科目(学部) 必修英語科目、GCPアカデミックスキール科目、GCPブリッジ科目、学祭演習
略歴 2001年〜2004年 that's Magazines
2004年〜2009年 Population Services
International/China
2009年〜2014年 株式会社カレルチャペック
2010年〜2016年 株式会社Gaba
2019年〜2020年 東京工業大学(非常勤)
2024年〜2025年 獨協大学(非常勤)
2016年〜現在   杏林大学専任者
所有する学位 National Chengchi University, Master of Russian Language and Culture, Master of Science in Education, Concentration in TESOL
論文・著書等を含む
主要研究業績
Stoeckel, T., Tan, L.Y, Ha, H.T., Ho, N. T. P., Iishi, T., Kim, Y. A., Huang, C. & McLean, S. (2024). Estimating the Impact of Local Item Dependency in a Test of Second Language Reading Comprehension. Vocabulary Learning and Instruction, 13(2), 2126-2126, DOI: https://doi.org/10.29140/vli.v13n2.2126

Huang, C. (2023)『グローバル人材』『教養としての社会と大学』杏林大学総合政策学部編所収, 丸善雄松堂, 140〜148.

Huang, C. (2022). An intermediate Japanese learner’s difficulty with comprehending authentic YouTube videos: A case study. 杏林社会科学研究, 37巻3, 4号合併号,杏林社会科学学会, 115〜140.

Huang, C. (2019). Applying the PACE model to teaching the present perfect aspect. Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 36, 45-63.

Huang, C. (2018). Raising awareness of English rhythm and intonation through reading aloud. Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 119, 8-14.
所属学会 Japan Association for Language Teaching (JALT), The Japan Association of College English Teachers (JACET), 日本CLIL教育学会 (J-CLIL)
メールアドレス chunmei[at]ks.kyorin-u.ac.jp
ひとことメッセージ University is the time for you to discover who you are and explore what you can do. So take advantage of this time, be curious, and don't give up!